Γιάννης Πασχαλίδης - Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας

Δραστηριότητες

Ψηφίστηκε η τροπολογία για τα υπαίθρια πάρκινγκ Καβάλας - Επαναλειτουργία πάρκινγκ Ροδόπη

Θα ήθελα να ενημερώσω τους συμπολίτες μου ότι, όπως είχα ήδη προαναγγείλει από την περασμένη Παρασκευή 16.7.2021,  στο πλαίσιο της χθεσινής συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων - Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, πλαίσιο οργάνωσης του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης, διατάξεις για τα πλαστικά προϊόντα, επείγουσες διατάξεις για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, χωροταξικές-πολεοδομικές και ενεργειακές ρυθμίσεις» ψηφίστηκε χθες αργά το βράδυ και η σχετική τροπολογία αναφορικά με το ζήτημα των υπαίθριων χώρων στάθμευσης στον αστικό ιστό της Καβάλας, και κατ' επέκταση της επαναλειτουργίας του παρκινγκ «Ροδόπη».

Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 160 με τίτλο « Υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο του Δήμου Καβάλας και της Δημοτικής Ενότητας Κερκυραίων – Προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 19 του ν.4313/2014 και εξίσωση με εντός σχεδίου περιοχές των γηπέδων ως χώρων στάθμευσης» ορίζεται ότι:

«1. Στο τέλος του  άρθρου 19 του ν.4313/2014(Α’ 261» προστίθενται τρία εδάφια ως εξής:  “Οι υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων της παρ.1  του άρθρου 27 του π.δ.. 455/1976(A’ 169) που αποδεδειγμένα λειτουργούσαν για τουλάχιστον πέντε (5) έτη κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ των ετών 2000 έως 2020, στο  ιστορικό  κέντρο πόλης της Δημοτικής Ενότητας Κερκυραίων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, όπως ορίζεται στην υπό στοιχεία Φ.33/29925/828 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Επιστημών (Β’ 512/1980) και στο κέντρο πόλης του Δήμου Καβάλας της ομώνυμης Δημοτικής Ενότητας, περιβαλλόμενοι από χρήσεις γης που χαρακτηρίζονται ως  “Κέντρο Πόλης", σύμφωνα με το άρθρο 4 του από 23.2.1987 π.δ.(Δ’ 166) και απεικονίζονται στο σχετικό χάρτη Π.3.1α του δημοσιευμένου Παραρτήματος του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δήμου Καβάλας (69 Α.Α.Π./11.03.2013) μπορεί να τύχουν της προβλεπόμενης άδειας λειτουργίας, με χρονική ισχύ τριών (3) ετών, κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων χρήσεων γης της περιοχής, εφόσον πληρούν τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου 28 του π.δ. 455/1976 (Α’ 277), εξαιρουμένων των παρ.6 και 7α για την περίπτωση του ιστορικού κέντρου της πόλης  της Δ.Ε. Κερκυραίων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, και οι εκμεταλλευτές τους υποβάλουν στην οικεία περιφερειακή υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών τα δικαιολογητικά της παρ. 1, πλην της περίπτωσης γ`και της παρ. 2 του άρθρου 29 του ανωτέρω π.δ., καθώς και της παρ. 9 του άρθρου 6 του ν. 2801/2000 (Α` 46). Εάν, εντός του παραπάνω χρονικού διαστήματος των τριών ετών, έχει ξεκινήσει διαδικασία τροποποίησης του  πολεοδομικού σχεδιασμού, το διάστημα αυτό δύναται να παραταθεί για τρία (3) επιπλέον έτη, με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους που έχει χορηγηθεί . Η τουλάχιστον πενταετής λειτουργία των σταθμών αυτοκινήτων αποδεικνύεται, είτε με την υποβολή σχετικής βεβαίωσης του οικείου βιοτεχνικού επιμελητηρίου, είτε της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., ότι οι εκμεταλλευτές αυτών έχουν υποβάλει φορολογικές δηλώσεις για εισόδημα από τη στάθμευση αυτοκινήτων οχημάτων.”

2. Γήπεδα εκτός σχεδίου πόλεως και εντός Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, όμορα με όρια θεσμοθετημένων πολεοδομικών μελετών προ του έτους 1992, για τα οποία ο οικείος ο.τ.α., ως επισπεύδων, έχει λάβει ειδική έγκριση για τη χρήση τους, ως υπαίθριων οργανωμένων χώρων στάθμευσης (parking), εξισούνται με εντός σχεδίου περιοχή, με την αυτή χρήση. »

Κατόπιν τούτων και μέχρι την οριστική επίλυση του προβλήματος που έχει προκύψει, οι υπαίθριοι χώροι στάθμευσης θα λειτουργούν νομίμως εντός του αστικού ιστού, γεγονός που θα δώσει ανάσα στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα στο κέντρο της πόλης μας.

Οι προσπάθειες, που είχα ξεκινήσει εδώ και επτά μήνες απευθυνόμενος στον μόνο αρμόδιο για την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος, Υφυπουργό Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος κ. Νίκο Ταγαρά, είχαν αίσιο αποτέλεσμα, μετά από την αγαστή συνεργασία μας. Αυτονόητο και δεδομένο ότι οι ενέργειες μου θα συνεχιστούν μέχρι να δοθεί μια οριστική λύση στο πρόβλημα που έχει ταλαιπωρήσει τόσο τους Καβαλιώτες όσο και τους επισκέπτες της πόλης μας.

Συνεχίζουμε...